• Twitter Güncelleştirmeleri

    • Yirmi beş günlük baba ve ikizleri Yunus ve Emre'nin kavuşma anları! https://t.co/aYyUsVW5IL 2 weeks ago
    • Trabzon'un Araklı ilçesi Pazarcık Turizm Merkezi duman altı https://t.co/vrsQLStE1k 2 weeks ago
    • Yaz gelince her yer de ayrı bir güzellik vardır ama Yusufeli- İspir arasındaki güzellik her yer de yoktur! https://t.co/yR8mHOh5p7 2 weeks ago
    • Cemaatler, Dünya için değil ahıret için insanı hazırlayan ve insana ahıret hayatında iyi yer edinmesini sağlamaya yaran araçtır,dünyevi diil 2 weeks ago
    • Cemaatler de hedef bellidir! İnsan, nefsi ile mücadelesinde yol bulamazsa buna tarikatler yön verir ve o insan nefis mücadelesini kazanır! 2 weeks ago
    • Tarikatlara saygımız var,cemaat adı altında kalkıp bu ülke de çıkar ve manfaat güdülüyor ve belli makam ve mevkiler 'Bizim olsun'a karşıyız 2 weeks ago
    • Her yiğidin bir yoğurt yiyişi varya bu cemaat zımbırtıları da aynı ilke ile hareket ediyor,bu toplumda "bilinmiyoruz"sanıyor ve yanılıyorlar 2 weeks ago
    • Adam cenaze de ve makam aracının yanında ve dua ederken ellerini birleştiriyor, bakın, görün "Ben silimacıyım" diyor, hünermiş gibi,yazık! 2 weeks ago
    • Fötoden sonraki büyük grup tabi ki ışıkçılar, ardından da silimancilar geliyor bunu elbette Devlet biliyor ve tedbirini de almıştır,nokta! 2 weeks ago
    • Artvin'in Yusufeli ilçesi ..Bu ilçe tarihe mal olacak, baraj nedeniyle farkılı bir yere taşınacak https://t.co/U0Wt38IRwx 2 weeks ago
    • Devlet'teki üst kadroları Fetö, orta kadroları ışıkçılar, makam şöferleri gibi alt kadroları da mübarek silimancilar ele geçirmiş! 2 weeks ago
    • Fetociler, Işıkçılar, sülimancılar ..Sıraya girmişler gibiler meğer! 2 weeks ago
    • Artvin / Borçka Barajı Çoruh Nehri üzerindeki gerdanlıklardan sadece biri https://t.co/KmT7BwgOr4 2 weeks ago
    • Ama o nehir, yani Kura nehri kafamızı allak bullak etti, abi kardeş bizi birbirine düşürüverdi. Yok o tarafa akar,… twitter.com/i/web/status/8… 3 weeks ago
    • Burası Karadeniz deniz değil ama Karadeniz'in incisi Borçka barajından https://t.co/nAwaqdCi8v 3 weeks ago
    • "Hasta adam" muamelesi gören Türkiye, kendi ayakları üzerinde durduğu gibi ona umut bağlayan tüm coğrafyalarda da ayakta durmayı öğretecek! 3 weeks ago
    • Türkiye Cumhuriyeti, öyle 1923 de doğmadı,adının değişmiş olması onun geçmişinin olmadığı anlamına gelmez ve Devlet,gereğini hakkıyla yapar! 3 weeks ago
    • Sadece ABD de değil, sağ da solda, kuzey de güney de ne varsa,hangi dost görünen ama aslında dost olmayan devletler varsa her bireri işlendi 3 weeks ago
    • ABD, şimdiye kadar anlayamadığımz kadar anlaşılmıştır ve bundan sonra da anladığımız anlamda karşılık bulacaktır,bunda şüphe yok! 3 weeks ago
    • Manisa'da deprem olacakmıştı da hani bir hoca vardı, o depremleri 'Doğu'ya gönderen, o hala yaşıyor mu?! 3 weeks ago
  • Flickr Photos

Araklı- Uğrak–Bayburt yolunun öyküsü


Yük.Harita Mühendisi Hüseyin Karaosmanoğlu, durmaz gelirdi yıllar
öncesinde..elinde bir takım dilekçelerle, oturur konuşurduk. “sende yazsana,
belki yaparız şu yolu” der, sitem ederdi. “yaz derdi” ya, “tamam” der gönlünü
alırdık, ama fırsatını bulup, öyle ses getirici bir gündem yapamazdık. Yolun
öneminden söz eder, elindeki yazışmaları koyardı ortaya, “bak yine mahkemeyle
engellemişler” der, sonra da karşı tarafta yer alan savunlardan da bir kaç belge
gösterir, bir soluk rahatlıkta çaylarımızı içerdik. Tam bir “yılan hikayesi”
işte.. Araklı’da o dönemlerin önde gelen isimleriyle yaptığı görüşmeleri,
“tamamdır, bu sefer kesin olacak” sevincini dillendirirdi. İller Bankası’nda
görev yapıyordu o zamanlar. Eğer, Yolları yapan kurum İller bankası olsaydı,
kesin yaptırmıştı bu yolu Karaosmanoğlu..(HÜSEYİN KARAOSMANOĞLU 25.01.2009
tarihinde Zigana Dağındaki çığ felaketi sonucunda yaşamını yitirmiştir.
Ailesine, sevenlerine ve tüm meslektaşlarımıza başsağlığı dileriz.Harita ve
Kadastro Mühendisleri Odası)

 Amacı, yaşarken Araklı- Dağbaşı- Uğrak – Bayburt karayolunun bir an önce
yapılmış halini görebilmekti. Hani denir ya “kablumbağa hızı” diye bir tabir,
tam da sanki bu yol için söylenmiş  gibidir adeta.Az gitmemişimdir bu yolu, adım
adım hemde..Akşamları, Ağanas, Bifara, Golaşa, Toroslu, çatak, pazarcık veya
salmangas hanlarında kalarak iki günde yürür, yaylaya
varırdık. Düşünsenize,  1964 yılında proğrama alınıyor. Proje, harita, etüt
derken yapımına 1990 yılında başlanıyor yol inşaatına ve 2007’de tamlanması
hedefleniyor. Topu topu 104 kilometrelik bir yol. Yani Bayburt’u sahile, denize
bağlayacak olan bu yol, şimdilerde 187 kilometrelik Bayburt- Gümüşhane- Trabzon
olarak var aslında ama nerden bakılırsa bir saat zaman farkı var. onun için
Araklı-Dağbaşı- Uğrak- Bayburt yolu için şimdilerde yeniden bir heves ve heyecan
doğmuş Bayburt’un Sivil Toplum Örgütleri’nde ve Araklı Belediyesi’nde..

 Aslında 1964 yılında proğrama alındığı halde, DPT Raporlarında “3/A
karakteristik” kategorisinde 1990- 2007 yılları arasında bu yol için öngörülen
yatırım miktarı 33 bin 990 lira. Şu anda da devam eden yol yapım çalışmalarında
bir haylı da yol katedildi ama şimdiki Hükümet’in sözcülerinin ifadelerine
bakıldığında örneğin, “onların başlattığı projeleri biz bitiriyoruz” gibi, o
zaman insan ister istemez 1990 yılından bugüne yapılmamış, yapılamayan bu yolun
şimdiye bitirilmiş olması gerekmezmiy di? Şimdi bana “siyaset yapıyorsun?”
diyenleriniz olabilir ama öyle değil, bu işin siyasetle alakası yok. Ama ne var,
evet gerçekten yuılan hikayesine dönmüş Araklı- Dağbaşı- Uğrak- Bayburt yolunda
işler, eskisinden çok daha hızla ve güzellikte yapılıyor. DPT kayıtlarında bitiş
tarihi olarak 2007 denmiş olmasına rağmen hala yolun tamamındaki hamyol
çalışması bitilmiş değil. Fakat, 2280 rakımlı Salmangas geçidine ramak kaldı
denilebilir. Zaten yolun en zor olan kısmı da burasıydı. Yani zor olan kısımlar
aşılması yakındır.

 Tabi yol güzel yapılınca o yolun  yaz-kış her mevsimde sürekli açık
tutulabilmesi ve tabiki yolun, yapılan yatırımları karşılaması gerekir. Aslında
yolun uzun süre yapılmamış olmasının temelinde, bölgeden sürekli dışarıya
verilen göçlerin büyük etkisi oldu. Nüfüs yoğunluğuna vurulduğu zaman Türkiye’de
en yüksek maliyetli yol yapımının Doğu ..…………….yazının
devamı için tıklayınız

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: