• Twitter Güncelleştirmeleri

    • Kelkit fasulyesi Kelkit kuruldu kurulalı var 8 hours ago
    • RT @akbasmarkt: Komedyen Bülent ceylan Almanların olaylara ırkcı gözüyle bakışını güzel özetlemiş Eyy Almanlar AFD ( Faşist) gözüyle bakmay… 8 hours ago
    • Bu ülkenin tüm stratejik kurumlarını işgal etmiş ve ele geçirmiş Fetö terör örgütü mensuplarını tam anlamıyla temizlemek için sabr gerekiyor 1 day ago
    • Şimdi Olağanüstü hal olmasına rağmen ve KHK olmasına rağmen hala bu ülke de tam anlamıyla FETÖ Terör örgütü ile yeterli mücadele edilemiyor 1 day ago
    • Çünkü Devlet,Fetöcü kaynıyordu ve 657 değişmeden de bunun önü alınamazdı ama söz verildiği halde 657 için adım atılmadı,bu ülkeye ihanetti 1 day ago
    • Eski Başbakan @Ahmet_Davutoglu,657 sayılı Devlet Memurları yasasını değiştirme sözü verip değiştirmediği,ipe un serdiği için görevden alındı 1 day ago
    • Türkiye, yönünü yüzde 99'u Müslüman olan vatandaşları ile her zaman Kıbleye yöneltmiştir ve Kıble yönü değiştirilemez ve değişmeyecek 1 day ago
    • AB üyesi İsviçre'yi, teröristleri koruyup ve kolladığı için şiddetli bir şekilde kınıyoruz 1 day ago
    • Nisan 16, AB için de Türkiye için bir milad olacak kararların netleşmesini sağlayacak, AB isteyenler, kaderlerine küsebilir,sorun değil! 1 day ago
    • Avrupalının gururu var da Türklerin gururu yok mu?Avrupalı insan da Türkler mi değil? Kim ki Avrupalı, bilinmiyor mu kim oldukları,biliniyor 1 day ago
    • Hele hele Türk Milletinin'Stratejik müttefik' gibi süslü cümlelerle ifade edilen bilmem ne tarzı müttefiklikler le de işi olmaz,yolunu bilir 1 day ago
    • Türk Milleti,Dünya'da var olmak için şu birlik,bu bilmem ne ittifakı veya şurada burada bir yerlere sırt dayamaya ihtiyacı olmayan millettir 1 day ago
    • Türk Milleti, AB ülkeleri daha medeniyet nedir bilmezken Dünya'ya medeniyet örnekliği yapmış bir millettir ve bununla da her daim gururludur 1 day ago
    • AB üyesi ülke liderlerinin @Pontifex_es ile verdiği fotoğraf bunun en güzel ispatı ve örneğidir, bu saatten sonra AB için iyi dilek bile zul 1 day ago
    • AB'ın bir "Hristiyan Birliği" olduğunu kuruluşundan beri zaten Türkiye yıllardır biliyor ve bundan sonra da onların aynı birliktir. 1 day ago
    • Türkiye, AB ülkelerini gazeteler yazmadan, tv'ler göstermeden oralara gönderdiği işçilerinden öğrendi hemde çok iyi öğrendi.AB önemli değil 1 day ago
    • Türkiye,hiç bir zaman AB için yürekten istenilen bir uygarlık olmadı, bugüne kadar yapılan AB isterikliği sadece siyasal oyunların gösterisi 1 day ago
    • RT @SerdarBilican: Kusurlarını yüzüne söyledikleri için düşmanlarını sev... Her zaman "mükemmelsin" diyenden şüphe etmeli... 1 day ago
    • "Recep İvedik" filmleri, 1,2,3,4,5 bir projedir ve bu proje halen devam etmektedir. Ne demek "ivedik Recep?", Neden Recep?Kim Recep? 1 day ago
    • GS'ya Uyarı ne demek, ne uyarısı ? Devlet, uyarmaz gereğini yapar! 1 day ago
  • Flickr Photos

    Diğer Fotoğraflar

Araklı- Uğrak–Bayburt yolunun öyküsü


Yük.Harita Mühendisi Hüseyin Karaosmanoğlu, durmaz gelirdi yıllar
öncesinde..elinde bir takım dilekçelerle, oturur konuşurduk. “sende yazsana,
belki yaparız şu yolu” der, sitem ederdi. “yaz derdi” ya, “tamam” der gönlünü
alırdık, ama fırsatını bulup, öyle ses getirici bir gündem yapamazdık. Yolun
öneminden söz eder, elindeki yazışmaları koyardı ortaya, “bak yine mahkemeyle
engellemişler” der, sonra da karşı tarafta yer alan savunlardan da bir kaç belge
gösterir, bir soluk rahatlıkta çaylarımızı içerdik. Tam bir “yılan hikayesi”
işte.. Araklı’da o dönemlerin önde gelen isimleriyle yaptığı görüşmeleri,
“tamamdır, bu sefer kesin olacak” sevincini dillendirirdi. İller Bankası’nda
görev yapıyordu o zamanlar. Eğer, Yolları yapan kurum İller bankası olsaydı,
kesin yaptırmıştı bu yolu Karaosmanoğlu..(HÜSEYİN KARAOSMANOĞLU 25.01.2009
tarihinde Zigana Dağındaki çığ felaketi sonucunda yaşamını yitirmiştir.
Ailesine, sevenlerine ve tüm meslektaşlarımıza başsağlığı dileriz.Harita ve
Kadastro Mühendisleri Odası)

 Amacı, yaşarken Araklı- Dağbaşı- Uğrak – Bayburt karayolunun bir an önce
yapılmış halini görebilmekti. Hani denir ya “kablumbağa hızı” diye bir tabir,
tam da sanki bu yol için söylenmiş  gibidir adeta.Az gitmemişimdir bu yolu, adım
adım hemde..Akşamları, Ağanas, Bifara, Golaşa, Toroslu, çatak, pazarcık veya
salmangas hanlarında kalarak iki günde yürür, yaylaya
varırdık. Düşünsenize,  1964 yılında proğrama alınıyor. Proje, harita, etüt
derken yapımına 1990 yılında başlanıyor yol inşaatına ve 2007’de tamlanması
hedefleniyor. Topu topu 104 kilometrelik bir yol. Yani Bayburt’u sahile, denize
bağlayacak olan bu yol, şimdilerde 187 kilometrelik Bayburt- Gümüşhane- Trabzon
olarak var aslında ama nerden bakılırsa bir saat zaman farkı var. onun için
Araklı-Dağbaşı- Uğrak- Bayburt yolu için şimdilerde yeniden bir heves ve heyecan
doğmuş Bayburt’un Sivil Toplum Örgütleri’nde ve Araklı Belediyesi’nde..

 Aslında 1964 yılında proğrama alındığı halde, DPT Raporlarında “3/A
karakteristik” kategorisinde 1990- 2007 yılları arasında bu yol için öngörülen
yatırım miktarı 33 bin 990 lira. Şu anda da devam eden yol yapım çalışmalarında
bir haylı da yol katedildi ama şimdiki Hükümet’in sözcülerinin ifadelerine
bakıldığında örneğin, “onların başlattığı projeleri biz bitiriyoruz” gibi, o
zaman insan ister istemez 1990 yılından bugüne yapılmamış, yapılamayan bu yolun
şimdiye bitirilmiş olması gerekmezmiy di? Şimdi bana “siyaset yapıyorsun?”
diyenleriniz olabilir ama öyle değil, bu işin siyasetle alakası yok. Ama ne var,
evet gerçekten yuılan hikayesine dönmüş Araklı- Dağbaşı- Uğrak- Bayburt yolunda
işler, eskisinden çok daha hızla ve güzellikte yapılıyor. DPT kayıtlarında bitiş
tarihi olarak 2007 denmiş olmasına rağmen hala yolun tamamındaki hamyol
çalışması bitilmiş değil. Fakat, 2280 rakımlı Salmangas geçidine ramak kaldı
denilebilir. Zaten yolun en zor olan kısmı da burasıydı. Yani zor olan kısımlar
aşılması yakındır.

 Tabi yol güzel yapılınca o yolun  yaz-kış her mevsimde sürekli açık
tutulabilmesi ve tabiki yolun, yapılan yatırımları karşılaması gerekir. Aslında
yolun uzun süre yapılmamış olmasının temelinde, bölgeden sürekli dışarıya
verilen göçlerin büyük etkisi oldu. Nüfüs yoğunluğuna vurulduğu zaman Türkiye’de
en yüksek maliyetli yol yapımının Doğu ..…………….yazının
devamı için tıklayınız

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: